Cinch Tea Mix Shaklee Bermanfaat Untuk Kesihatan Diri!


Hai semua! Raya ni masing-masing mesti tak boleh nak kawal nafsu makan kan. Bukan korang ja, kita pun. Aduhaii lauk raya, kuih muih yang terhidang semua sedap-sedap.. Memang susah nak kawal pemakanan.. Bila tak dapat nak kawal, akan memudaratkan diri sendiri lah pula.. Mujur dalam masa seminggu raya ni saya cuba produk baru dari Shaklee iaitu Cinch Tea Mix Shaklee.

Alhamdulillah sepanjang cuba produk ni, perut sungguh tak cepat lapar.. Sebelum ni, fara kalau cepat lapar, akan minum teh hijau ataupun kopi. Tapi tulah kopi kalau minum terlebih boleh memudaratkan.. Lagi satu bila minum kopi mesti ada gula.. kalau tak, rasa tak boleh terima pahit dia tu. 


Untuk cinch tea ni, fara bancuh serbuk dia tu dengan air suam.. tak letak gula pun taka pa… Rasa dia seperti teh hijau tanpa gula.. Tak pahit pun.. Boleh diterima tekak.. Dan boleh lah bertahan lama untuk hentikan nafsu makan.. Lagi satu, bila ambil benda ni.. Nampak lah kesan dalam seminggu tu badan terasa produktif dan tak cepat ngantuk..

Di bawah ni fara sertakan beberapa kebaikan Cinch Tea Mix Shaklee:

1 ) Mengandungi Greentea, Redtea dan White tea
 Greentea bertindak sebagai energy booster dan detox. Selain itu, Greentea juga dapat disiplin kan badan kita dari segala bentuk manisan termasuk air manis.

Redtea pula membantu dalam mengawal stress level dalam badan kita. Bila stress, kita akan cari sesuatu untuk gembirakan hati kita dan benda paling semua orang suka cari ialah MAKANAN. Seterusnya, Redtea membantu dalam melancarkan sistem  penghadaman kita.

White Tea pula berfungsi dalam membantu meningkatkan metabolism badan kita. Kadang-kadang kita diet bagai nak rak tapi still berat badan kita tak akan turun walaupun kita berdiet. Sebab apa? Sebab  metabolisma dalam badan kita rendah. Salah satu cara untuk  meningkatkan metabolisma ialah dengan lakukan senaman serta makan makanan yang seimbang dan sihat.

 2 ) Membuatkan diri kita TIDAK CRAVING makanan atau minuman manis.

 3 ) Membuatkan badan BERTENAGA  SEPANJANG HARI walaupun sedang berpuasa dan bersukan.

 4 ) Dapat TINGKATKAN SISTEM IMUN badan.


Kalau ada yang berminat untuk dapatkan Cinch Tea Mix ni, boleh lah dapatkan maklumatnya di bawah:-

Instagram : 

Facebook : 

Whatsapp : 
+60196922854

Post a Comment

4 Comments

  1. memang best tea ni... beri akak tenaga jugak

    ReplyDelete
  2. Waaa lepas ni kurus lerrr dia yer..hehehehe

    ReplyDelete
  3. wahhh ada campuran matcha sekali dalam tu yaaaa

    ReplyDelete
  4. time2 raya nih, makanan bnyak berlemak n minyak, sesuai amik cinch tea tuh

    ReplyDelete