Projek Snap and Eat di Johor Bahru

Untuk pengetahuan semua, saya dan rakan-rakan mencuba beberapa makanan yang agak famous orang cari di sekitar Johor Bahru ni. #ProjekMakanCutiSem kami. Saya akan listkan di bawah beberapa tempat yang korang mesti pergi dan cuba rasa makanan dia. Sometimes makanan dia a little pricey but worth it seriously.


Chicken Chop di Kilang Bateri


Kilang Bateri terletak di Jalan Tampoi, Johor Bahru. Sedikit informasi berkenaan dengan tempat ni, Kilang ni pada sebelumnya sememangnya ialah sebuah Kilang Bateri Eveready, tetapi pada masa kini telah diubahsuai menjadi sesuatu tempat yang unik dan menjadi tarikan orang ramai terutamanya dalam kalangan anak-anak muda tempatan. Struktur dan konsep kilang bateri ni berkonsepkan 'hipster' dan 'vintage' agaklah. Selain makanan yang best kat sini, boleh juga membeli belah, ambil gambar dan kadang-kadang ada program-program menarik untuk anak muda dijalankan di kilang tu.

Kalau saya dan rakan-rakan, kami memang dah tak ada kerja lain. Kami datang untuk makan. Makanan apa yang popular di kilang bateri ni kalau bukan "chicken chop atau fish n chips" dia. Harga memang berpatutan, rasa pun boleh tahan sedap. Hanya RM 5.50 sahaja. Selalunya kalau weekend atau hari cuti memang nak kena beratur kalau nak beli.


Operation Hours:-
Daily: 12pm - 12am


Ice Cream Dessert di Koone, Jalan Dhoby

Untuk pengetahuan anda, Jalan Dhoby terkenal dengan kehadiran beberapa kafe yang agak famous seperti Ice Cream Project, Lokap Cafe, The Replacement dan banyak lagi. Koone adalah salah satu darinya. Koone soft serve ialah kafe pink yang mempunyai design yang menarik dan unik, sesuai untuk korang dan rakan-rakan korang luangkan masa bersama sambil makan ais krim dan korang boleh lah snap2 gambar untuk dijadikan kenangan. Nampak keceriaan masing-masing kalau berada di kafe ni. Kalau di Koone ni memang dessert ice cream dia lah jadi pilihan ramai..


Operation Hours:-
Mon-Thu:
 1:00 pm - 10:00 pm
Fri-Sun: 
12:00 pm - 11:00 pm

Churros di The Replacement - Lodge and Kitchen

The Replacement adalah salah satu kafe yang terletak di Jalan Dhoby, sederet dengan Koone cafe. So, after makan ais krim di Koone, boleh singgah pula ke The Replacement cafe. Tema kafe ni memang cantik berkonsepkan warna putih. Churros ialah salah satu makanan yang menjadi tarikan di kafe ini. Kalau nak cari Churros yang sedap di Johor Bahru, The Replacement lah tempatnya yang saya boleh recommend. Kalau tempat lain tu ada, tapi kurang lah sikit. Churros kat sini sedap, rangup, lembut, mampat dan mengenyangkan. Kadang-kadang nak habiskan sepinggan set churros tu memang susah. Boleh pilih original churros atau nak black churros and dia punya dipping sauce nak karamel ke or nutella ke or peanut butter ke? Boleh cuba lah.


Operation Hours:-
Mon-Fri:
9:00 am - 7:00 pm
Sat-Sun:
8:00 am - 7:00 pm



Big Bowl Ice, Taman Pelangi

Big Bowl Ice terletak di kawasan Taman Pelangi. Pencuci mulut atau dessert di sini semua memang menyelerakan dan sedap. Desert dia sememangya berkonsepkan ice blended berserta buah-buahan. Pilih aje lah topping apa untuk ice blended tu. Kat bawah ni ada beberapa gambar dessert yang kami order tempoh hari. 



Operation Hours:
Mon-Thu:
12:00 pm - 12:00 am
Fri-Sat:
12:00 pm - 1:00 am
Sun:
12:00 pm - 12:00 am

Alright, actually banyak lagi tempat makan yang sedap dan menarik kami dah cuba, cuma tak sempat snap gambar lagi makanan dah habis. hehe. Okay, kalau ada kafe yang menarik dan sedap yang hendak dikongsikan, tulislah di ruangan komen di bawah. Terima kasih. 

Post a Comment

1 Comments